Ce discount ne puteți da?
Un prieten îmi povestea zilele trecute cum și-a schimbat mașina. O vânduse pe cea veche și avea nevoie de una nouă. Voia o mașină nouă și o voia repede. Trebuia să ducă și să aducă copii de la grădiniță.
A căutat în piață și s-a oprit la un model. A vorbit cu alti prieteni din domeniu, care i-au spus că dacă vrea mașina repede și are trei cupoane Rabla, foarte puțin probabil va mai putea obține o reducere. “Dacă scoți un 100 de euro, ești boier!”
Back to blogging
E ceva vreme de când n-am mai scris. Despre ce să scriu știu; doar că am fost destul de mult plecat în ultima vreme. Multe drumuri de făcut, multe experiențe noi, o grămadă de lucruri de povestit.
Planificarea Negocierii IV
Modalitatea în care oferi ceva în negociere poate transmite semnale ale concesiilor pe care ești dispus să le faci pentru a obține un acord.
Care este mesajul pe care crezi că îl transmite un vânzător care, pe parcursul discuțiilor, face următorul șir de concesii: “Discount de 3%… 6%… 9%…”. Dar unul care sare direct la “10% discount dacă semnăm azi?”
Planificarea Negocierii III
Atingerea acordului vine atât din identificarea intereselor comune, dar și din identificarea corectă a variabilelor din negociere și a priorităților acestora (despre care vorbeam în articolul precedent).
O parte importantă în partea de Planificare este dată și de identificarea și planificarea schimburilor pe care sunteți dispuși să le faceți pe parcursul discuțiilor. În funcție de importanța variabilelor pentru fiecare parte
BATNA
O idee importantă legată de BATNA înainte de a merge mai departe cu Pregătirea și Planificarea Negocierii.

Sabin Gîlceavă
Consilier in negociere
Consiliere în Negociere
primești sprijin permanent pe durata întregului proces de negociere
Membru
Leverge
Pregătește-te în negociere și rămâi aproape de comunitatea negociatorilor din România
Resurse
pentru deal-uri mai bune prin dezvoltarea dezvoltarea abilităților de negociere